Se tot vorbește despre Marketing, Digital Marketing, Copywriting și Content writing. Haide să vedem ce înseamnă fiecare, și cu ce ne poate ajuta utilizarea lor în propria afacere.
Marketing – în linii mari, Marketingul este știința și arta de a convinge clienții să cumpere. În general, lumea din jurul nostru confunda Marketingul cu Publicitatea, sau cu procesul de Vânzare. Adevărul este că activitatea de Publicitate este parte componentă a procesului de Marketing, iar Vânzarea este proces complementar al acestuia. În cadrul activităților de marketing întâlnim: reclame, articole scrise, content video, evenimente, demonstrații practice, networking, copywriting, panouri outdoor, și orice altceva care poate aduce în atenția consumatorilor brandul companiei.
Marketing Digital – are în vedere crearea și răspândirea de content (conținut) prin intermediul canalelor de comunicare și vânzare electronică. Mai exact – site propriu, site-uri de specialitate, rețele de socializare (Social Media, Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok), canale de informare (Youtube, Podcast, Vimeo), mesaje de tip email, etc. Toate aceste informații pot ajunge la consumator în mod organic (fără promovare contra-cost), dar și prin intermediul reclamelor plătite (Facebook Ads, Google Ads, etc). În prezent totul a ajuns să fie digitalizat, iar existența unei strategii de Marketing Digital și punerea in aplicare este imperios necesară pentru supraviețuirea si Succesul afacerii tale.
Copywriting – este arta de a scrie în mod convingător. În România se mai utiliza și titulatura de ”redactor publicitar” cu privire la persoana care îndeplinește aceasta funcție. Focusul unui copywriter este acela de a utiliza cuvintele în așa maniera (ordine, tonalitate, cadență, lungime fraze, etc) încât să stârnească interesul cititorului să execute o acțiune – să dea un telefon, să acceseze un site, să se înscrie pe o listă, să se deplaseze într-un magazin, etc.
Content writing – reprezintă crearea de texte specifice unui anumit segment de piață, sau unui anumit subiect față de care o categorie de oameni arată un interes comun. Diferența principală față de copywriting este faptul că aici textul nu trebuie obligatoriu să ”vândă” ceva. De exemplu, un copywriter va convinge un pescar să cumpere o anumită undiță, în timp ce un content writer îi va descrie cele mai bune momente din an în care să meargă la pescuit în Delta Dunării.
Acum că înțelegi puțin mai multe decât știai, îți putem spune ca platforma Brandwolf.ro este activă preponderent în segmentul de Marketing Digital, focusată în special pe partea de Copywriting și Content writing din totalul uneltelor de marketing disponibile.
Dacă ai nevoie de ajutor în acest sens, nimic mai simplu! Deschide-ți un cont de utilizator și beneficiază de Testare Gratuită !